דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחירות קטנות גדולות 

מאת    [ 16/07/2013 ]

מילים במאמר: 648   [ נצפה 1955 פעמים ]

 

הבחירות הקטנות שלנו, הן בסופו של יום, מה שאנחנו הופכים להיות. חשבתם לפעמים על שינוי קטן בדרך לשינוי גדול? לפעמים רק המחשבה על כך יכולה להטריח מכיוון שהיא לא מספקת תוצאות מידיות ואנחנו חיים בעידן בו אנחנו מבקשים לראות שינוי דרמטי ומיידי. ד"ר אסנת רזיאל מסבירה לכם מהי סבלנות תזונתית וכיצד היא יכולה להשפיע עליכם לטובה.

 

הסיטואציה הזו וודאי מוכרת לכם:  שעת לילה מאוחרת יחסית, רצתם מהעבודה אל הסופר מרקט לעשות את הקניות המשפחתיות לשבוע הבא. אתם עייפים ורק רוצים כבר "לגמור עם זה". לא הכנתם רשימה מראש והחלטתם על קניה ספונטנית הפעם, אתם הרי זוכרים בערך מה הילדים והמשפחה אוהבים. רשמו לעצמכם, טעות, קניות ספונטניות ולא מחושבות, מייצרות לא רק הוצאות מיותרות, אלא גם מעמיסות קלוריות....

סיימתם את החלק של הקניות "הקשות", מוצרי היסוד שאתם צורכים בצורה תדירה ותכופה וכעת הגיע הזמן לפנק את עצמכם? אתם עומדים אל מול מקרר הגלידות, מדף השוקולדים, או סתם מנמנמים בתור הארוך בקופה כשהמדפים המסודרים היטב קורצים לכם עם שלל חטיפים. אתם מתחילים להעמיס את ה"דברים האחרונים", זו רשימה של פינוקים שאתם מתכננים לעצמכם להמשך השבוע באופן לא מודע. כאן חפיסת שוקולד, שם שני גביעי גלידות במחיר מבצע משתלם במיוחד. בלי שהרגשתם, זה הפך בעצם לסוג של "נוהל". נוהל גרוע לחיים.  אתם בוחרים שלא לבחור בתזונה הבריאה בבחירות הקטנות האלו. אתם משוכנעים שזה לא יזיק שיהיה בבית. "יאכלו את זה בכל פעם קצת", אתם אומרים לעצמכם ושוכחים כמה התרגזתם כאשר הילדים גילו את "המחבוא הסודי" של הממתקים.


    • תזונה נכונה, דיאטה, היא אורך חיים. היא לא יכולה להיות מושפעת ממצבי רוח, מחריגות תכופות, אחרת היא מחמיצה את מטרתה הכוללת וזו יכולה להיות לעיתים הורדה במשקל, או סתם שמירה על משקל שבו אתם מרגישים בנוח עם עצמכם - כן, גם זו משימה. הזליגות האלו, הבחירות הלא מתוכננות הן סוג של כניעת ביניים קטנה בקרב ארוך יותר, הקרב על מי שאתם, איך שאתם נראים או רוצים להראות.

זה הרי לא נראה לכאורה מזיק במיוחד, פתחתם רק חטיף אחד בלבד בדרך מהקופה לחניה, קניתם ביחד עם השתייה הקלה בתחנת הדלק שלושה חטיפים בעשר ואכלתם רק אחד. אבל אתם תאכלו גם השני ואת השלישי בימים הקרובים ותחשבו על כך שעצרתם רק לקחת בקבוק מים! - ממוגז כבר נגמלתם הרי.


    • המודעות לעידן הצרכני האגרסיבי בו אנו חיים, אשר מייצר את הפיתויים, בעיקר אלו של מזון מעובד, זול ונוח לצריכה היא התנאי הראשון להצלחה בשמירה על משקל תקין.

כן, לחתוך סלט זה מאמץ בהשוואה לקילוף עטיפה של חטיף "באונטי", ולכם אין הרי "זמן מיותר" אתם עסוקים. אז אתם מעדיפים לחכות לארוחת הערב המבושלת היחידה במהלך השבוע והיא הרי תהיה אצל חמותכם. אתם לא מבשלים? אין לכם זמן, נכון. אבל זהו, שלא. יש לכם הרבה מאד. סיגרו את הטלוויזיה לחצי שעה או שעה ביום בלבד, והתמקדו בתפריט שלכם למחרת היום, חישבו מה תאכלו. אירזו את הכריך שאתם הכנתם לעצמכם לעבודה למחרת והכינו מנת צהרים או ארוחת ערב החמה ליום המחרת. השליטה בתפריט שלכם על ידי הכנתו, היא מפתח אדיר להצלחה.

השליטה הזו, ההשקעה הזו, היא השקעה בעצמכם. ואת הבחירות הקטנות האלו של אילו מוצרים לא נכנסים הביתה, כמה זמן אתם מוכנים להשקיע בהכנת המזון שלכם, ומה אתם מוכנים לעשות עבור זה, לכך קורים מאמץ.

זהו לא מאמץ גדול במיוחד, אתם עוד תגלו, והתוצאות של אורח חיים מתוכנן, מסורתי יותר, מודע יותר לצריכה, ומלא קשב לגוף, הגם שיראה לכם סוג של טירחה בהתחלה, ישתלם לכם הרבה יותר מהר ממה שתחשבו. התוצאות יתחילו להופיע מהר מאד כשתורידו את כל החטיפים, כשתקומו מהספה לבשל לעצמכם אוכל ליום המחרת וכשתבינו שהמאמץ הזה, הוא בעצם דרך חיים טובה יותר.

כן, הכול מתחיל בבחירות הקטנות שאנו עושים. ולאורך ציר הזמן של חיינו הן הופכות לבחירה אחת גדולה ומיטבית לשיפור איכות החיים שלנו, של איך שאנחנו נראים, ובעיקר של איך שאנחנו מרגישים.

אז קדימה, תבחרו נכון, בקטן, ובכל פעם מחדש! מה אתם מכניסים לצלחת, מתי, ואיך. למדו לשלוט על כל פרמטר והשקיעו את ההשקעה הקטנה הנדרשת מכם בכל פעם מחדש. זה ישתלם לכם, אני מבטיחה.

 

 

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר, קבוצת אסיא מדיקל, אסותא תל אביב. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזייה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה, ניתוחי קיצור קיבה ועוד. כתובת: בית חולים אסותא רמת החייל, הברזל 20, תל אביב. טל:03-7645444 http://www.hashmana.co.il drraziel@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב